onsdag den 23. december 2009

(Annes) Anmeldelse af American Apparel(-Artikler)

Photobucket

For en uge siden bestilte jeg ovenstående AA-items med min rabatkode, og jeg ved ikke, om det er fordi jeg fik dem sendt til Tyskland eller hvad, men de har godt nok været hurtige om at levere, for jeg fik dem allerede d. 21. Og denne pakke er jeg noget mere begejstret for end min sidste AA-pakke (og hvad fortæller det, at vi har haft bloggen i 1½ måned og jeg allerede er i gang med min anden AA-anmeldelse? Did someone say addiction?).

For at starte med det negative var den sorte kjole, som I ser i midten af min genbrugscollage, backordered, hvilket betyder at jeg først får den efter jul. Det er ret irriterende, da jeg ikke er hernede efter jul og det derfor er meget tvivlsomt, hvornår jeg faktisk får den. Men ja... Det kan man vel næsten ikke bebrejde dem for, selvom de godt kunne give en bedre muligheder for at få den sendt et andet sted hen eller eventuelt add'e noget til ens bestilling. Hm... kan man mon det? Nå! Anne Sofie, fokusér! Videre!

Den navy tunika har en absolut fantastisk farve! Jeg er ret tosset med navy pt., og American Apparel laver altså en virkelig god version af den - den er meget dyb og intens, hvor f.eks. Topshops navy har en tendens til at være mere støvet og blah-agtig. Den her er virkelig true to billedets farve.
Til gengæld er tunikaen - som er One Size - absolut gigantisk, hvilket jeg egentlig godt vidste, da jeg har haft modellen i en anden farve tidligere. Alligevel havde jeg sådan en "Wow - telt!"-fornemmelse, da jeg prøvede den første gang og nærmest forsvandt i den, men det er ikke noget, der ikke kan klares med en taljeret jakke eller cardigan over, eller eventuelt en eller anden form for velplaceret bælte (jeg overvejer at skaffe mig noget sort, eleastisk blonde og lege lidt med det på en eller anden måde). Hvad jeg virkelig elsker ved denne model er, at den for det første er så understatet sexet - meget "Jeg har lige smidt min kærestes t-shirt på og nu går jeg rundt med den i offentligheden og er ligeglad med at folk synes, at det nærmest er uanstændigt casual.", og for det andet, at den er virkelig kan varieres i halsudskæringen. Den kan trækkes ned over den ene skulder som på billedet, udskæringen kan trækkes op foran, så man har en dyb rygudskæring (sådan foretrækker jeg den faktisk), man kan gøre det omvendt og trække den ned foran, så den bliver nedringet, eller man kan trække den hen over begge skulderblade, så det nærmest bliver en slags bådudskæring.
(Og kudos til de mandlige læsere, der faktisk fik kæmpet sig igennem ovenstående meget tekniske beskrivelse af halsudskæringer! I har min respekt!)

Den grå cardigan er der egentlig ikke så meget at sige om. Den er min yndlingsbeklædningsgenstand overhovedet - den er så flatterende og behagelig og varm og anvendelig, og den redder mine outfits gang på gang. Hvad jeg virkelig elsker ved den er, at den kan dresse ethvert outfit ned: I går havde jeg faktisk præcis det samme på som jeg havde på til valgaftenen - jeg tog bare sorte vinterstøvler på i stedet for stiletter og add'ede denne cardigan. Og vupti, var vi klar til julegaveshopping og frokost med min far (og lige som en sidenote skal jeg tilføje, at jeg virkelig ikke har gjort andet end at spise i den sidste uge, hvor jeg har været hjemme hos mine forældre. Det er ligesom i "Supersize vs Superskinny", når de tykke får hældt deres ugentlige madindtag op i sådan et glasrør, og de så selv bliver helt chokerede over mængden. Sådan har min uge været!).
Nå, men hvis jeg lige skal droppe de personlige anekdoter engang og faktisk skrive noget, en potentiel køber kunne bruge til et eller andet, så er det en unisex model, hvilket betyder at den for kvinder burde være stor i størrelsen. Det synes jeg bare personligt ikke, at den er. Jeg har den i str. XS/S og den passer mig forrygende, selvom jeg er en XS generelt. Altså, den er oversize, men det er jo ligesom idéen i det.

Og endelig mit store sats, Too-Short Tube Dress in Red Black Afrika-print (ja, jeg elsker stadig det navn - jeg kan ikke gøre for det!). Og jeg ved ikke rigtigt, hvad det siger om mig, men jeg synes faktisk at den var lidt lang i det. Når nu en kjole faktisk kalder sig Too-Short havde jeg lidt en forventning om, at den måske gik en til lige under bagdelen, og dermed var... ja, kort. Men jeg er 167 cm høj, og den går altså mig til lige over knæet, hvilket er ret langt efter mine standarter. Men som den self made woman jeg jo er (i hvert fald på modeområdet), fandt jeg ud af at hive den op, så den fik den ønskede længde, og fordi den er så stram som den er bliver den også siddende. Og printet er simpelthen så lækkert og den røde farve er virkelig intens; det er jeg lidt småforelsket i, må jeg indrømme.
Jeg tror bestemt, at jeg skal have flere eksemplarer af denne model, for den findes jo i et hav af farver og materialer (jeg er lidt hooked på den i shiny version, om end den er super hootchie - men det kan jeg egentlig godt leve med). Det eneste klagepunkt, jeg har her, er prisen. Normalt beklager jeg mig så godt som aldrig over prisen på noget som helst, men lige her synes jeg altså at de strammer den. Det er basically et firkantet stykke strechbomuld, som de har syet sammen i kanten så det bliver til et 'rør', og det tager de 32 euro for. I forhold til mange af deres andre styles, som er betydeligt bedre forarbejdet og har langt flere detaljer i form af syninger og deslige, er det her altså lige i overkanten efter min smag. Hvis man gad kunne man nok egentlig sy en tilsvarende kjole selv uden de store problemer.

Nå, det var lige umiddelbart, hvad jeg havde at sige om mine nye items. Hvis I har nogen form for spørgsmål eller noget, I vil have uddybet, skal I selvfølgelig bare skrive.

Glædelig lillejuleaften!

- Anne Sofie

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej anne-sofie.
Ville være fedt evt. at se dig i tøjet, for de modelbilleder giver ikke altid et særligt realistisk billede af tøjet.
Bare en idé. :)

SidneyLise sagde ...

Hej Anonym, det er ikke nogen tosset idé, men desværre har jeg ikke rigtigt mulighed for flash lige nu (juleferie, Tyskland, manglende overføringskabel, du ved hvordan det er). Der kommer dog i hvert fald flash af tingene senere, når jeg tager dem rigtigt i brug, men indtil da har jeg faktisk flashet nogle af dem på bloggen i tidligere omgange.

Jeg tror ikke, at man kan linke i en kommentar, men hvis du klikker på etiketten "Dagens" og så bladrer tilbage til 10. og 11. november, er jeg faktisk iført den grå cardigan til vores Jacob Packert-interview (d. 10.) og dagen efter er jeg iført en lilla kjole, som er præcis samme model som den sorte.

Det er ikke perfekt, men kan måske alligevel give et praj :)

- Anne Sofie

scient.hybrid sagde ...

Det må være en person med en usandsynlig lang overkrop, hvis det skal være en "too short" kjole.