søndag den 22. november 2009

Søndag

Definitionen på en god søndag: Man vågner op efter en fantastisk fest aftenen før, bare for at opdage, at ens roomie/mor/husspøgelse/en-eller-anden har lavet brunch til en. Og vi taler den store cafétallerken med røræg, pandekager, de der tærteting, græsk yogurt, friskskåret frugt, juice og kakao (jeg drikker ikke kaffe til alles store overraskelse - jeg skal have kakao).
Man står ud af sengen og kaster lidt tilfældige klude på, hvorefter man nyder sin brunch mens man ser skødesløst fantastisk ud på den der Serena van der Woodsen-agtige måde. Så poster man et "Dagens" og mødes derefter med sine mindst ligeså skødesløst fantastiske venner og ser "2900 Happiness"-genudsendelser (okay, det glamourøse røg lige i svinget der, men jeg kan virkelig virkelig godt lide genudsendelser).

Definitionen på en rigtig crappy søndag: Man vågner op med en udefinerbar hovedpine, på trods af, at man hverken har været involveret i den ene eller anden form for hovedpinefremkaldende aktiviteter (andet end at se "Bo og Lis - den so" på nettet). Der er ikke engang en lille cafétallerken med brunch og man er langt fra skødesløst lækker. Hvilket også er ligegyldigt, for man skal nemlig alligevel bruge hele dagen på at skrive opgave om Emil Aarestrup. Skulle man imod al forventning blive færdig med det før i aften har man ikke engang tid til "2900"-genudsendelser, for så skal man nemlig læse "Døden i Venedig". En bog, som min bedste litteraturguide 90 Classic Books for People in a Hurry beskriver på følgende måde:

"I dette lykkelige eventyr beslutter en træt forfatter, Gustav von Aschenbach, sig for at tage en tur til Venedig. Han er ensom i Venedig (meget overraskende for en forfatter) og bliver forelsket i en ung polsk dreng. Og så dør han, hvilket ikke er så slemt for en træt forfatter."

Ja. Og alle disse dejlige aktiviteter akkompagneres af Shrek's "12 Days of Christmas", som man ved et tilfælde faldt over på youtube, og som har siddet fast i ens hjerne lige siden. Og man får bare bekræftet hvor sensationelt dårlig ens humor er, når man tager sig selv i at fnise over "5 onion rings" for 35. gang.




Jeg håber virkelig, at I andre har noget bedre at tage jer til derude.

- Anne Sofie
_____________________

This entire post was basically me complaining that I have to write an assignment on a Danish writer called Emil Aarestrup. And then I posted Shrek's "12 Days of Christmas" because it is stuck in my head and has been for several days now. Yeah, this party is about to get wild...

- Anne Sofie

4 kommentarer:

Kasper sagde ...

Jeg glæder mig til Sidneylise skal date Bo og Lis (den so). Det ville være et scoop uden lige!

SidneyLise sagde ...

Åhr ja! Det bliver vores næste mål! Efter Sidney Lee og Alexander Rybak :D

- Anne Sofie

BetinApple sagde ...

det lyder lidt som min weekend.

generel kedsomhed, en 500-siders roman der skulle læses. da jeg nåede søndag var jeg så langt ude at jeg flippede af grin over en Barbie reklame (wtf) med en fin jingle med melodien fra "barbie girl" og en tekst på et sprog jeg ikke kunne definere.

lovely.

SidneyLise sagde ...

Betina: Åh, det lyder altså også drabeligt! Lange romaner der skal læses er altså noget fanden har skabt! Så er det godt, at man kan få noget comic relief ud af totalt åndssvage ting! Barbie ftw!! :D